A avea o bună cultură organizațională la locul de muncă contează. Cultivarea unei atitudini primitoare, inovatoare poate atrage noi talente, poate crește angajamentul și poate stabili o traiectorie pentru creșterea viitoare a companiei.
Dar de multe ori companiile oferă doar ceea ce cred că își doresc angajații – cum ar fi o masă de ping pong sau gustări nelimitate – totuși neglijează ascultarea nevoilor reale ale angajaților lor, precum nevoia de a se simți auziți și dorința de a contribui la crearea culturii în care lucrează.
Ignorând prea des aceste nevoi rezultă că angajații se simt deconectați și nu se simt parte din echipă – și, implicit, sunt gata să renunțe. Pentru a îmbunătăți cultura, este bine să vă îmbunătățiți mai întâi abordarea față de feedback-ul angajaților
Programele de feedback ale angajaților pot lua diferite forme. Pot fi sondaje anuale de angajament sau sondaje lunare/săptămânale de verificare a stării de spirit a acestora. Angajații pot fi încurajați să ofere feedback la întâlnirile săptămânale individuale cu managerii lor sau la întâlnirile lunare sau trimestriale ale personalului. Angajații pot oferi feedback prin e-mail sau prin cutii de sugestii fizice sau digitale. Indiferent de forma pe care o ia, intenția este aceeași: să aflați ce face compania dvs. pentru a reuși și unde puteți face îmbunătățiri, precum și ce părere au angajații dvs. despre locul de muncă.
Prin urmare, feedback-ul angajaților este un sistem bidirecțional: angajatorii trebuie să ceară activ feedback pentru a verifica starea de spirit a angajaților. Angajații trebuie, de asemenea, să se simtă încurajați și confortabili, oferind feedback sincer cu privire la locul de muncă și angajamentul lor. Angajatorii trebuie să acționeze după acel feedback pentru a se asigura că se aduc îmbunătățiri culturii organizaționale și că angajații rămân implicați.
Dar ce se întâmplă dacă sistemul nu funcționează?
Inițiative de feedback anonim
Prin furnizarea de canale anonime de feedback, angajatorii oferă angajaților o modalitate de a vorbi liber și confortabil. De asemenea, un feedback onest, fără modificări sau intervenții, poate oferi angajatorilor o imagine mai bună a ceea ce se întâmplă la locul de muncă.
Dar feedback-ul anonim nu se referă doar la feedback-ul în sine. Dorința sporită de a oferi feedback înseamnă o participare sporită la locul de muncă, angajații simțindu-se mai încrezători că pot contribui la îmbogățirea culturii organizatorice.
În cele din urmă, configurarea sistemelor de colectare a feedback-ului anonim este un exercițiu în zadar dacă angajatorul nu acționează în vederea soluționării problemelor semnalate.
Angajații doresc să vadă că, la locul lor de muncă, anagajtorii iau feedback-ul în serios și abordează probleme care le sunt semnalate. Astfel, angajații nu numai că se simt ascultați și realizează că opiniilor lor contează, ci sunt și încurajați să ofere feedback și pe viitor dacă văd că procesul funcționează.

